Förlossningen

Fem dagar efter BF kom han äntligen, vår lilla Alfred Stefan Sune Sohlin. Jag vaknade på morgonen den 6/7 ca 06:30 av väldigt lätta värkar. Jag behövde knappt andas mig igenom dem. Så jag klev upp, berättade för André och åt frukost i lugn och ro. Värkarna blev sedan mer och mer intensiva, men det skiljde allt mellan 10 till 5 minuter mellan dem. Vi bestämde oss i alla fall för att släppa av Adrian hos farmor och farfar och åka mot Sundsvall för en kontroll. Runt tolvtiden var vi i Sundsvall och värkarna hade ca 7 minuters mellanrum och jag var 1 cm öppen. Vi bestämde oss därför för att åka och äta lunch på Max och vänta in tätare värkar. Efter att vi hade ätit åkte vi tillbaka till sjukhuset och gick där fram och tillbaka i solen och det sa bara PANG så hade jag tre minuter mellan värkarna. Så vi gick upp till förlossningen igen för en kontroll. Klockan var då 14:00-14:30 någonting och jag var redan fem cm öppen. Vi fick ett rum och André sprang ner för att hämta väskorna i bilen. Under tiden han var borta hann jag kräkas upp hela Maxlunchen och ha några väldigt intensiva värkar. Jag stod fortfarande upp och hann ta lustgas tre gånger. André var nu tillbaka och jag står fortfarande upp när jag får en riktig krystvärk och inte kan hålla emot längre. De hjälper mig ner i sängen och tre krystvärkar senare var han ute, 15:41. Allting gick så himla fort och jag är glad att vi åkte in när vi gjorde det. Från första kontrollen,1 cm öppen, tog det bara ca 3,5 timme. Jag tycker dock att det var ganska skönt att det gick fort, så att man äntligen fick träffa honom. Han vägde 3780 gram, var 51 cm lång och hade en omkrets på 35 cm runt huvudet. Vi fick stanna på patienthotellet över natten, eftersom det inte fanns någon doktor kvar som kunde göra undersökningen man gör innan man åker hem. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0