2016-2017

Nu har pappa, Karin och Evelina åkt hem. Evelina fick följa med pappa och Karin upp hit för att fira nyår. Vi har mest tagit det lugnt. Varit ute på flörmiddagarna och åkt bob och rutschkana. Igår hade jag väldigt mycket att göra. Skulle laga trerätters, lunch och fixa lite annat. Så jag stod i köket nästan hela dagen. Maten blev i alla fall god. Toast skagen till förrätt, oxfilé med potatisgratäng och hemmagjord pepparsås till varmrätt och vitchokladpannacotta med apelsinöverdrag till efterrätt. Barnen som hade klivit upp klockan fem på morgonen blev trötta av sig själva och somnade tidigt. Men innan det hann vi skicka upp två ljuslyktor i luften. Redan klockan tio var jag ganska utslagen och gjorde allt jag kunde för att förlora när vi spelade monopol, så att jag skulle få vila. Tolvslaget skålades in med min älskling, pappa och Karin. Sen gick vi ut och kollade på fyrverkerierna som sköts runt omkring. 
 
Idag åkte de hem och vi ska väl inte göra så mycket. Jag måste plugga en stund och städa undan lite. Imorgon har jag och André varit tillsammans i fem år, så vi får väl se om vi hittar på något mysigt då. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0