trakasserier mot estetelever

Nej fy vad arg och ledsen jag blir när jag läser det här. http://www.dt.se/dela/1.6529899-trakasserier-mot-estetelever
 
När min årskull i somras tog studenten blev de esteter som var kvar tvingade att flytta från Haraldsboskolan till Lugnetskolan. Idag läste jag i Dalarnas Tidningar att dessa esteter är mobbade och att tjejerna får utstå sexuella trakasserier på skolan. Och jag blir så jävla förbannad. Ska man för att man vågar vara sig själv och uttrycka sin estetiska sida blir trakasserad för det? Vad är det egentligen för trångsynta och tråkiga människor som bara följer strömmen och tycker att alla ska vara likadana. Utan estetiska människor skulle de inte kunna lyssna på musik, eller kolla på film eller göra någonting som har med estet att göra! Vad vore livet utan musik, teater/film och dans? . De här är skapande människor som brinner för någonting dom älskar. Visst vet jag att esteter inte bara uttrycker sig genom sin konstart, utan också genom kläder. Men vad gör väl det? Jag är estet och jag tror aldrig att dessa elaka människor skulle kunnat gissa på det om de bara såg mig på stan. Skulle jag vara lika utsatt då, eller skulle de låta mig vara? 
 
Jag tycker synd om dessa esteter som fick lov att flytta från Haraldsboskolan. Där fick man vara den man var, utan att någon sa någonting om det. Alla var accepterade och respekterade. Jäkla skitkommun som inte kunde ha löst det här på ett bättre sätt. 
Jag känner mig lyckligt lottad som fick gå klar min gymnasietid på den bra skolan. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0