arg

Eric Saade vafan?! Vad tänker världen med? En tanig pöjk som sjunger att han vill bli populär. Usch säger jag bara. Må så vara om det går skitbra för honom i Tyskland. Jag kommer ändå inte tycka om låten.
Jag ska säga er att jag är en tjej som har följt varenda avsnitt av melodifestivalen i hela mitt liv, jag kan nästan alla låtar och årtal sedan Sverige första gången var med 1958. Och de gångerna det har gått riktigt bra för Sverige är när vi har skickat riktiga schlagerlåtar. Vi vann 1974 med ABBA - Waterloo, 1984 med Diggi-lo diggi- ley - Herreys, 1991 med Fångad av en stormvind - Carola och 1999 med Tusen och en natt - Charlotte Nilsson (Perrelli). Sedan 2005 har det gått pissdåligt för Sverige i Eurovision. Förutom ett undantag. 2006 då Carola kom på 5:e plats med Evighet.
Många säger att de inte tycker om schlager. Men varför kollar ni ens på melodifestivalen då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0