Muffins med färska bär



Ingredienser:
2 ägg
1/4 (60 g) strösocker
1 tsk vaniljsocker
1,5 (90 g) vetemjöl


Gör såhär:
Sätt ugnen på 180 grader. Ställ muffinsformarna av papper i muffinsplåtens fördjupningar. Vispa ägg och socker i cirka 19 minuter till en tjock vit smet. Tillsätt vaniljsockret. Sikta ner mjölet i en annan skål två gånger och sikta sedan ner mjölet i äggblandingen och rör om. Fördela smeten i peppersformarna och grädda cirka 12 minuter tills muffinsen rest sig och är gyllenbruna. Kontrollera mer en provsticka i mitten på muffinsen. Lägg över på galler att svalna. Toppa med bär och dofta över florsocker.

Jag gjorde dessa enkla muffins för att jag nästan inte hade några ingredienser hemma. Och istället för att bara göra dem efter recept, hade jag i lite smält mörk choklad som jag hade hemma.


Kommentarer
Postat av: Mamma

En sån tur att jag har en dotter som älskar att baka muffins :) och alltid sååååå goda! Tack gumman!

2011-06-21 @ 08:40:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0