klok tjej

Här sitter jag och är deppig över saker jag inte borde vara deppig över. Jag deppar nämligen över att jag saknar min fina stad och mina fina vänner. Att jag vill avsluta skoltiden med dom jag startade den med, men att jag samtidigt älskar min nya klass. Därför är det bra att jag har min vän Karolin med k utan e.
.
En sak man inte får glömma är att det är mänskligt att stanna, behålla nuet, coh inte hoppa på X2000 in i morgondagen. MAn ska ta vara på allt, men ändå försöka ta del av det nya, acceptera det nya, göra vad man kan av situationen. Leva i nuet och inte tänka tillbaka, men ändå att man tar med sig det goaste. Att man kommer ihåg
vänner familj, barndoms ställen. Sådant man kan tänka tillbaka på när livet ser mörkt ut, "en stund i solariet" man ser det ljusa och glömmer allt mörkt. Men utan förändringar skulle livet inte flyta på, utan förändringar skulle man inte få se vad man går miste om eller vad man inte borde göra senare. Man lär sig av misstag man lär sig av egna erfarenheter. En person som alltid bot på "landet"
vill till stora städer, en som bor i en storstad vill till landet, om man varit med om båda vet man vad man vill,och vad man inte vill. "Alla äro rädda i början, men ock vi vänja oss" (haha, finurligt va?) det viktigaste är att vi säger till när vi står på perongen till tåget, vi ser felet innan det är försent. Det finns tider i livet man inte får tillbaka. Om vi vore björnar skulle vi aldrig
uppleva vintern om vi vore grönländingar skulle vi aldrig uppleva sommaren, livet är detsamma, man ska ta vara på allt men ändå släppa det innan det är försent, man behöver inte allt. Så länge man kommer ihåg de fina stunderna i livet.
"En sak man inte får glömma är att det är mänskligt att stanna,
behålla nuet, och inte hoppa på X2000 in i morgondagen. Man
ska ta vara på allt, men ändå försöka ta del av det nya, acceptera
det nya, göra vad man kan av situationen. Leva i nuet och inte
tänka tillbaka, men ändå att man tar med sig det goaste. Att
man kommer ihåg vänner familj, barndoms ställen. Sådant
man kan tänka tillbaka på när livet ser mörkt ut, "en stund i
solariet" man ser det ljusa och glömmer allt mörkt. Men utan
förändringar skulle livet inte flyta på, utan förändringar skulle
man inte få se vad man går miste om eller vad man inte borde
göra senare. Man lär sig av misstag man lär sig av egna
erfarenheter. En person som alltid bott på "landet" vill till stora
städer, en som bor i en storstad vill till landet, om man varit
med om båda vet man vad man vill,och vad man inte vill.
"Alla äro rädda i början, men ock vi vänja oss" (haha, finurligt va?)
det viktigaste är att vi säger till när vi står på perongen till tåget,
vi ser felet innan det är försent. Det finns tider i livet man inte får
tillbaka. Om vi vore björnar skulle vi aldrig uppleva vintern om vi
vore grönländingar skulle vi aldrig uppleva sommaren, livet är
detsamma, man ska ta vara på allt men ändå släppa det innan
det är försent, man behöver inte allt. Så länge man kommer ihåg
de fina stunderna i livet. " Citat av Karolin med k utan e.
.
Hon är så förnuftig den där tjejen och jag ska verkligen ta åt mig av vad hon sa!

Kommentarer
Postat av: Karro

Naaaw! <3



Jag har tydligen mina stunder ibland :)

2010-12-21 @ 18:54:42
URL: http://karolinberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0