dag 3 - mina föräldrar

Mina föräldrar är de bästa människorna som finns på jorden. Och jag vet att nästan alla barn säger så om sina föräldrar. Men mina är helt underbara, de ställer alltid upp för mig och lyssnar alltid.

Min mamma heter Annika och min pappa heter Per. Dom är skilda och har varit det i många herrans år. Men jag har dock inte lidit så mycket av det, eftersom jag var så pass liten när dom skilde sig. 

Jag kan lova er att min familj inte alltid har varit perfekt, vi har haft många dunster och problem. Mycket bråk i min barndom, men vi har hanterat dem och jag tycker att det mesta är fint idag.

Min mor en är go liten kvinna som tycker om att pyssla om mig och överraska mig. Hon hittar ofta på sådana saker som är väldigt små men som uppskattas mycket. Nu i helgen fick jag till exempel frukost på sängen bara sådär utan anledning. Och en annan helg när jag kom hem från pappa hade hon vikt ihop alla kläder jättefint i min garderob (innan var det bara en enda röra). Och en gång när jag var jätteledsen tog hon med mig på stan och köpte en tröja till mig. Många kan säkert uppfatta det här som att jag är en bortskämd liten storunge. Men sådant är inte läget, jag hjälper faktiskt till mycket hemma och pysslar om mamsen också.

Min far är en man som är snäll och pratar väldigt mycket. Det är väl därifrån jag har fått det. Han ställer alltid upp med saker om jag ber honom och han, precis som min mamma betyder väldigt mycket i mitt liv! Honom har jag bott med nästan hela livet, förutom de sista 5 månaderna. Det är skönt att prata med pappa, han är bra på att lyssna och kommer oftast med bra åsikter som passar mig. Vi förstår varandra bra och han kan ta mina dåliga pms-stunder.



Kommentarer
Postat av: Mamma

Tack Mandy-goa, det var fint skrivet. :)

2010-12-07 @ 00:16:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0