Norrsken och stjärnfall

De senaste dagarna har bjudit på en otrolig kyla, det har varit ca -13 grader hela tiden. Idag blev det dock plusgrader igen, vilket är skönt, för det är inte lika kallt inne då. Igår gick jag en promenad med Mirka och Jonte på dagen. När André slutade jobbet åkte vi och veckohandlade. På kvällen kom Mirka, Jonte och Elias hem till oss. Jag och Mirka kollade på julfilm, killarna spelade xbox och barnen lekte. Innan jag skulle lägga mig knåpade jag ihop lite julgodis, chokladfudge och mars-godis. 
Måste berätta också att jag i måndags såg mitt första norrsken. Jag har tjatat på André att jag ville se ett (vilket var dumt eftersom han inte direkt jag fixa fram ett). Jag läste i tidningena att det skulle vara ett meteorregn med 80 stjärnfall i timmen. Så jag skyndade mig ut och fick se både norrsken och två stjärnfall. 
 
Adrian förvånar mig varje dag. Han lär sig så snabbt och utvecklas verkligen hela tiden. Han har börjat härma allt vi säger och man chockas hela tiden över hur smart han faktiskt är. Och så är han såklart jättebusig också, idag kastade han en julkula i golvet. Det gick så fort att jag inte ens hann blinka. Mammas buskille. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0