Gaser i magen

Vår lilla prins är lite gnällig för tillfället. Han har gaser i magen och problem att få ut dem. Men jag har sökt runt lite på internet på vad man kan göra för att lindra det och få ut dem. 
 
- Mata varannan timme eller mer sällan. Det står att han kan få ett sugbehov om han har ont i magen och då bara vill äta för att lindra smärtan. Så man ska försöka få tiden att gå mellan måltiderna.
 
- Pausa och rapa. Jag ska pausa i ätandet och rapa honom innan han får fortsätta äta. Och han ska helst rapa flera gånger. 
 
- Jag har på 1177.se hittat en magmassage man ska göra två gånger om dagen för att få ut gaserna på honom. HÄR hittar ni den.
 
- Jag ska pumpa ut den första mjölken (då jag har väldigt mycket mjölk), eftersom den första mjölken är tunnare och om han bara får den kanske han inte blir helt mätt. Pumpar jag ut den första mjölken är det lättare för honom att hinna få i sig den fetare mjölken. 
 
- Jag ska amma två gånger i rad på samma bröst, också för att vara säker på att han får i sig den fetare mjölken. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0