nattsvammel

Det är alltid så jäkla mycket tankar som går på nätterna. Just nu sitter jag och kollar på musikhjälpen. Önskar att jag hade det varje onsdag på natten, då jag har svårt att sova. Alltid viktiga ämnen att ta upp och kämpa för att uppmärksamma. Jag har själv önskat en låt och bidragit med det lilla jag har råd att bidra med. Tycker alla kan gå in och skänka en liten slant. 50 kr kan de flesta avvara. 
 
I klippet nedanför pratar Linnea om någonting som upprör henne och jag håller absolut med. Jag brukar inte vara den som uttalar mig om sånna saker. Jag var det förut, speciellt på högstadiet. Men man har alltid fått ta emot så mycket skit av att ha åsikter, så jag la liksom av. Otroligt dumt av mig. Varför ska inte jag få tycka som jag vill. Alla andra får ju tycka som de vill. Så hej jag heter Amanda och jag tycker att alla är lika mycket värda. Kvinnor, män, hetero, homo, bi, trans, svarta, vita, gula, röda, bruna. Vi är alla människor på denna jord, på samma jord och det är allas våran jord. Inte din, min eller deras. Det är vår jord. Alla ska behandlas som man själv vill bli behandlad. Alla ska få ha sina kroppar ifred. Som en kompis mamma brukar säga "Jag ska kunna gå på stan naken utan att en enda människa har rätt att röra min kropp". Åh herregud vad jag svamlar på. Men som sagt ta hand om varandra, visa kärlek, se positivt på livet och klaga inte så jäkla mycket. Vi har det bättre än många andra. 
 
Jag sitter i sängen och tittar ner på min sovande son och känner att jag vill uppfostra honom till den personen jag beskriver där uppe. Jag vet att det är en otrolig utmaning att vara förälder och otroligt svårt att alltid följa de råd man själv ger. Alla gör vi misstag, men det positiva är att man lär sig utav dem. Jag tror att det viktigaste här i livet är kärlek, kärlek och åter kärlek. På sidan av det behöver man rutiner och regler. Nu vet ju jag att barn gör som föräldrar gör och inte som de säger. Så vi får helt enkelt bete oss och agera som bra föredömen. 
 
Ja nu ska jag väl sluta svamla och ber er titta på klippet nedanför, blev lite rörd faktiskt! #mh14
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0