Julen

Ja vart ska man börja? Jag har haft en helt underbar jul. 
Uppesittarkvällen spenderade vi med Mirka, Jonte och lilla Elias. De sov även kvar här och vi vaknade upp tillsammans på julaftons morgon. Jag gick upp klockan 6 och duschade och började med tomtegröten. Jag tände ljus och fixade fram tomten är far till alla barnen. Det är tradition i Andrés familj att se den på morgonen på julafton. Sen började vi fixa iordning. Jag bakade pepparkakslimpa och ris a la malta och Adrian fick på sig tomtedräkten. Sen for vi upp till svärisarna. Där blev det först fika innan Kalle Anka och sen blev jag sminkad av Sofie. Vi fixade iordning maten och hade det supermysigt resten av kvällen. Barnen fick mååånga paket och även fast Adrian somnade under paketöppningen tror jag att han är jättenöjd. Jag själv fick en ny telefon av André, en samsung 4 mini. Jag blev så glad att jag började gråta. 
 
Igår var vi hos Andrés farmor och farfar och åt julbord. Vi blev kvar ganska länge och gjorde ett quizspel. Adrian var ganska seg hela dagen och sov mest hela tiden och imorse när vi vaknade var han jättesnorig och hostade. Han fick en alvedon och har mest sovit hela dagen igen, så jag tror redan att han börjar bli bättre, vilket är jätteskönt. Idag har vi varit hos Andrés mormor och ätit julbord där. Och nu är vi hemma efter att ha varit borta sen julaftons morgon. Det ska verkligen bli skönt att få sova i sin egen säng inatt och jag är supertrött. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0