dunderförkyld

Här sitter jag och kurerar. Är dunderförkyld och det känns verkligen som fel tillfälle. Har förflyttat mig till soffan med täcke och stora kuddar. Tar hjälp av mina huskursböcker och gör allt jag kan för att det här ska försvinna. 
 
- Halsont kan lindras genom att gurgla saltvatten. Lös upp 1/2 msk salt i 2 dl varmt vatten och gurgla ungefär var tredje timme. 
 
- En klassiker mot halsen och täppt näsa är att hänga en handduk som ett tält över huvudet och luta dig över en balja med hett vatten. Lägg i några starka halstabletter. 
 
- En sked honung kan lindra och ta död på bakterierna vid hosta. 
 
Jag ringde mamma och beklagade mig och det slutade med att hon är på väg hit idag. Ska bli skönt att bli lite ompysslad. Hon har förbjudit mig att röra mig från soffan tills hon kommer upp. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0