Hund på vift

Igår var jag hemma hos mamma och Vera hela dagen och var lite hundvakt när dom jobbade. När vi skulle ut och gå stod jag och fipplade med låset till dörren och var inte riktigt med på vad hunden gjorde. Hon rycker till och jag tappar kopplet. Det roligaste var att hunden inser verkligen att hon är lös, så hon tittar lite snett på mig och börjar sedan trippa iväg längs gatan. Jag var skräckslagen, men låtsas istället som att jag är ute och går med henne och när hon saktar in får jag kasta mig över henne. Allt gick i alla fall bra haha. 
 
På eftermiddagen åkte jag till Sofia och Evelina. Jag och Sofia hämtade Evelina från dagis och hon blev så överraskad att jag var med, så hon skrek "moster, moster, moster". Vi gick sedan och handlade jordgubbar som vi fikade i solen på balkongen. Lillskruttan fick sen bada och innan jag skulle åka myste hon i mitt knä framför lilla sjöjungfrun. Jag blir lite ledsen och tar verkligen illa vid mig när en liten 4-åring säger att jag har varit där för lite, hon förstår ju inte som de vuxna varför jag är borta så länge. Vi har i alla fall berättat för henne nu att de ska komma upp till mig och André i sommar och det verkar hon glad för. 
 
Idag åker jag äntligen hem till mig älskling!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0