Allergi + graviditet = ingen bra kombination!

Jag sitter här och är irriterad över hur sjukvården inte verkar ha koll på någonting. Jag är otroligt pollen och pälsdjurs-allergisk och på nyheterna säger dom att det inte har varit så här illa pollen på tjugo år. Dessutom är jag gravid och det tar otroligt mycket på krafterna att kämpa mot den här allergin. På alla receptfria allergitabletter som jag har läst om står det att man inte ska äta under graviditet eller rådfråga läkare. Jag skrev därför till BM och frågade hur jag skulle göra. Hon hänvisade mig då till en hälsocentral-läkare. Idag pratade jag med hälsocentralen och de sa att det tyckte att det var konstigt att hon hänvisade till dem, för det tycker dom att BM ska ha koll på. Jag fick ändå en telefontid med en läkare som ringer mig på onsdag. Jag orkar inte vänta till onsdag, för jag kan knappt gå utanför dörren som det är nu. Av det jag läser på internet om sånt som andra berättar så verkar alla läkare säga olika saker. Det verkar inte som att någon läkare  har någon koll. 
Är det någon som har varit med om samma sak, som kan berätta hur det var för er? 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0