vänner

Man märker ganska snabbt när man flyttar vilka vänner som man kommer ha kvar i sitt liv ändå. Jag märkte det när jag flyttade till Falun efter högstadiet. Och jag märker det nu när jag har flyttat till Bollstabruk. Jag säger inte att de vänner jag hade innan som jag tappat kontakt med är dåliga vänner, för jag vet att det är inte är lätt att hinna med allt och alla. Men det krävs liksom att båda parter anstränger sig och ringer då och då. Och framför allt att båda hälsar på varandra. Jag vet att det är jag som har flyttat, men jag hoppas ändå att mina vänner vill se hur jag har det här uppe. Jag är livrädd för att jag ska förlora kontakten med mina närmsta vänner, nu när vi försöker hitta oss själva på olika ställen i världen. Jag hoppas att vår vänskap kan klara av det. Och jag hoppas att vi inte dömmer varandra för valen vi gör i livet, utan istället stöttar varandra och kämpar med varandra istället. Vi måste testa för att hitta oss själva. 
 
Jag älskar mina vänner och jag kommer kämpa för er! <3
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0