skadeglädje

Jag klev av tåget i Ludvika och gick direkt till Engel där Issapissa väntade. Vi tog en lång, mysig och behövlig fika. Efter ett tag kommer våran gamla spanskalärare förbi och hälsar. När hon sedan ska gå därifrån backar hon lite försiktigt och snubblar på en upphöjning i golvet, landar på röven och ser helt förkrossad ut. Hela cafét blir tyst och kollar på henne när hon sitter där och säger: Varför gör jag alltid såhär? Sedan reser hon sig och säger: Jaha nu har ni sett mig också och vinkar hejdå till hela cafét.
Jag och Issa höll på att garva ihjäl oss, min mage gjorde ont och tårarna började nästan rinna. Det roligaste är ju att det är så typiskt henne, man blir inte ens lite förvånad! Hon är en klantigare version av mig själv.
.
Här får ni en bild på mig från idag. Ser dock bara galen ut, men det får man göra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0