för den som älskar

Varför oroar jag mig alltid så mycket? Egentligen är de mesta bättre än vad jag kan önska just nu. Men jag tillåter helt enkelt inte mig själv att vara lycklig. Jag tänker att om jag ställer in mig på att jag kommer bli sårad, då slipper jag få det som en överraskning. Men borde man inte istället unna sig själv lite lycka. Det tycker jag, men jag följer aldrig mina egna råd.

.
För jag är knappast den enda
som bär på ett sår från en
kärleksaffär.
Och även jag kommer stolt
att gå hel ur det här.

För den som älskar 
lever hoppet alltid kvar.
Trots huggen i mitt hjärta 
ska det läka där du skar.
För den som älskar 
kommer kärleken på nytt.
En längtan kommer växa 
när bitterheten flytt. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0