ett försök till en förklaring

När jag skulle flytta till Falun kände jag att jag hade en chans att få bort rollen som morsan och klanten och skaffa mig en ny. Av en insident hade jag och min låtsassyster en fest sista lördagen innan sommarlovet var slut. Jag kände då att jag hade en chans att träffa lite folk innan man skulle till skolan på måndagen. Det värsta var att det kom alldeles för mycket folk, närmare 70 pers. Den största delen av de ungdomar man brukar stöta på i Falun. Och ingen trodde på att jag bodde där, så dom sket i vad jag sa till dom. Till en början försökte jag snällt bara be dom att lugna sig lite. Men när ingen respekterade det jag sa, då lackade jag ur och skrek åt alla att gå ut ur huset. Efter den kvällen såg folk mig som en sur bitch. Och senast idag gick jag förbi fyra killar som var på festen. Kommentaren jag hörde när de hade gått förbi var: Det där var ju lack-bruden. Och flera stycken som min låtsassyster har pratat med har sagt att jag är läskig.
Jag vill inte att folk ser mig så, för det var en kväll i mitt liv. Och jag är egentligen en glad och utåtriktad person. Men just nu känner jag att jag hellre har rollen som morsan/klanten än som lack-bruden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0