förra året

Jag har inte pratat så mycket om förra året, nyår eller lagt ut så värst mycket bilder. Och jag vet inte alls varför. Bilderna kan bero på att jag aldrig orkar ta nå bilder, och när jag väl tar bilder orkar jag inte lägga in dom på datorn, och när dom väl kommer in på datorn har det gått så lång tid så att ni glömt att jag ens har gjort den saken.
Alla skriver att deras år har varit underbart och att nästa ska bli bättre. Men vad är det för snack? Det är säkert klart att många har haft det bra mestadels, men problem finns alltid och dom kommer alltid finnas.
Min syster var riktig ärlig på sin bilddagbok, för när hon skulle sammanfatta förra året tog hon inte bara med de bra sakerna, hon vågade visa att året även hade haft svåra stunder. Och så är det ju, för alla. Men alla försöker alltid bara visa bra fasader, som om deras liv vore perfekt. Ingens liv är perfekt, ingenting är perfekt.

Mitt år har i alla fall varit bra, många underbara stunder och många dåliga stunder, som vanligt.

Januari: Jag fyllde 15 år och mina kompisar bjöd med mig på bubbelbad och mys hemma hos Isabelle efter det. Drack dock lite och min pappa kom och hämtade mig. Så går det till att få bort föräldrars förtroende för en.
Februari: Vi hade maskeraddag i skolan och det hade kommit extremt mycket snö ute. Andreas, Sofia och Cajsa( tre av mina syskon ) fyllde år.
Mars: Mitt älskade dancecrew dansade på ett disco Sussie hade organiserat av välgörenhet. Jag tror att det var den här månaden jag blev tillsammans med Dominique. Konfirmationen var också på ett läger i Rättvik, vilket var grymt kul för vissa och extremt jobbigt för andra. Och så var jag i London med min kära mor på en fin resa.
April: Jag, mamma, Sofia och Andreas åkte till min gammelmormor och hälsade på en sväng, det var extremt sorgligt men roligt att träffa både Mommi och Mofi. Dom börjar bli så gamla och man vet inte hur långt det är kvar. Påsken firades hemma hos en vän i Falun och det var en underbar kväll som var början på min och Saras vänskap.
Det blev även en resa till Göteborg med familj, för att träffa vänner och mer familj.
Maj: Denna månaden hann jag med en konfirmationsavslutning, skansen med gruppen friends från skolan, kusin Mathildas studentbal och en Valborg som spenderades i Falun med vänner. Det negativa vad väl att det tog slut med Dominique den här månaden. Vi passade väl inte riktigt i ett förhållande om jag säger så.
Juni: Nu kom det efterlängtade sommarlovet och det blev tyvärr ingen Peace&Love. Men det kommer i år. Istället spenderades den helgen i Ludvika på Ludvika festen med vänner där. Det var sommar och mys och jag hade trevliga sommarkvällar med tjejerna, fint väder och grillning.
Juli: Åkte till Stockholm med massa vänner och hade underbara fyra dagar. Vi gick bland annat på allsång på skansen och shoppade inne i staden.
Augusti: Den här månaden föddes min systerdotter Evelina 09.08.07! Hon kom som ett ljus i mitt liv och bara man vill känna sig på bättre humör är det bara att träffa henne. Skolan började också och vi gick in i årskurs 9. Sista året med min underbara klass och jag ska verkligen ta vara på tiden.
September: Hösten och färgerna började komma och man blev på glatt humör. Moa fyllde år och hade kalas hemma i Söderbärke. Mycket mycket trevlig kväll. Glömmer man inte i första taget.
Oktober: Jag färgade håret svart efter ett och ett halvt år som rödhårig! Jag och Amanda blev närmare och närmare vänner, vilket jag absolut inte ångrar. Fin kväll hos Agnes med massa fol. Våran dansgrupp fick ett namn och vi började bli mer seriösa, La Dande Crew. Och så åkte familjen till mormor och morfar i Stockholm och hälsade på.
November: Sjöng inför hela skolan och det var en rolig upplevelse och La Dance Crew uppträdde på en välgörenhetsgala. Fjantade till en kväll och gick bus eller godis med några vänner.
December: Hade en helt jävla underbar semester i Prag med mammas familj. Jul firades med pappas familj och nyår hos mammas familj fast med vänner lite senare.

Nu är det ett nytt år, men nya förväntningar. Om ni vill se mer från varje månad som har varit kan nu ju alltid kolla tillbaka på bloggen?

Nu ska jag sova med Emilia som redan sover och imorgon fyller hon år, så då ska jag vara uppe i tid.

kissandhug

/a

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0