dag 5 - vad är kärlek?

Hur förklarar man kärlek? Helt ärligt så tror jag faktiskt att kärlek är någonting som ses på väldigt olika sätt från person till person. Kärlek kan vara fredagsmys med den man älskar mest, pirr i magen för en flört och det kan göra så ont att man vill dö när man inte kan få den man älskar. Jag har verkligen känt på alla dessa och självklart finns med massvis med fler. Man kan visa kärlek genom en kyss, en lapp på spegeln i badrummet där det står något gulligt eller bara genom meningen jag älskar dig. Det finns miljoner fina sätt som man kan visa kärlek på och när man gör det tycker jag att det är äkta kärlek.
Kärlek är även när man kan respektera och lyssna på varandra, när man kan ta kritik och när man kan ge plats åt sin partner. Man måste få säga vad man tycker och tänker i ett förhållande, annars håller det inte i längden. Ett förhållande utan ärlighet är ett dåligt förhållande. Kärlek är när man skulle kunna göra vad som helt för sin partner, no matter what.
Men det finns också andra sorters kärlek. Kärlek till sin bästa vän, sina föräldar, syskon eller annan släkt. Men jag tror att det gäller samma sak för dem. Ärlighet, respekt, uppskattning, tillit, passion, dyrkan, vänskap mm.
Kärlek är fint!

Kommentarer
Postat av: Abra

Fint skrivet!! :)

2010-12-09 @ 20:52:51
URL: http://abrakadabrra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0