dag 11 - mina syskon

Andreas: Min äldsta broder på hela 22 vintrar(snart 23). Vi har samma mamma och pappa. Han är en riktig slarvpelle som inte har koll på mycket. Han gör helt enkelt lite som han själv vill. Han ska alltid dryga sig, slå mig, dra mig i håret och käfta emot. Men han har sina ljusa sidor och då visar han mycket kärlek till sin lillasyster(mig). Nu har han lämnat mig i fyra månader för en resa till Thailand med sin flickvän. Det finns miljoner negativa saker med det, bland annat att jag kommer sakna honom. Men det enda bra är att jag slipper köpa en julklapp och födelsedagspresent till honom ;)



Sofia: Min äldsta syster på hela 20 vintrar(snart 21). Också vi har samma mamma och pappa. Dessa två är det enda som är mina riktiga syskon. Sofia är en tjej som har levat ett vilt i sitt liv. Men nu har hon stadgat sig och bor med sin lilla underbara dotter här i Falun. När vi var mindre nördade vi disneyfilmer hela helgerna, hon lekte med barbie med mig tills hon var 14 år och vi älskade att fjanta runt. Nu har jag tyvärr så himla mycket att göra jämt så jag hinner så gott jag kan att umgås med henne. Men det funkar inte alltid.


Teresa: Min mamma är tillsammans med hennes pappa och vi har känt varandra i sisådär 3,5 år. Hon är ett år äldre än mig och vi kommer mycket bra överens. Hon lever i rummet intill mig här i Falun, vi går på samma skola och hon är en riktigt bra vän. Det är så himla skönt att ha en av sina bästa vänner i rummet bredvid när man behöver prata om något. Vi har våra stunder då vi dampar sönder på varandra men vi vet att vi älskar varandra ändå.


Cajsa: Hon och jag har varit låtsassystrar i ungefär 10 år och vi är lika gamla. Min pappa och hennes mamma är gifta. Hela mellanstadiet hade vi samma kompisar så vi umgicks mycket och hela gänget var oftast hemma hos oss. På högstadiet gick vi i samma klass. Jag tycker mycket om Cajsa men vi har nog lite svårt att visa det för varandra. Vi har verkligen bråkat hon och jag, till och med slagits. Men det är sånna saker man lär sig utav. Det känns lite tråkigt att inte få lyssna på hennes galna humor varenda dag längre, eftersom jag har flyttat till Falun.


Jag älskar alla mina fina syskon, ni är guldvärda! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0