6 april

Kom precis hem från en promenad runt knutsbotjärn med Agnes :) Vi gick raskt och bra hela vägen och jag blev as varm, men som vanligt när vi ska skiljas åt är vi så inne i vårat samtalsämne så vi stannar och pratar och så står vi där i typ en halvtimme och hinner bli kalla. Haha typiskt. Har varit så i alla år så varför skulle det ändras nu ?
Massa träning till påskmixen idag, och det blir mer imorgon. Missar massor med lektioner den här veckan. Jag är neeervös!
No prov imorgon också, sex och samlevnad. Det går nog bra tror jag. Hoppas iaf :D Känns som mycket plugg nu, kanske inte är det, bara för att vi är så bortskämda och aldrig har nånting i skolan och när vi väl får något tycker vi att det är mycket.

Jag är så trött på människor som sårar, just nu är det inte jag som blir sårad, men ändå på sätt och vis. Att se mina kompisar ledsna gör ju självklart mig super ledsen också. Varför säger folk bara inte som det är direkt, istället för att låta den andra vänta på svaret. Och sen när den väl får ett svar efter hundra år var det inte det svaret den förväntade sig. Då blir den ju ändå sårad. Jag tycker att man ska säga vad man tycker på en gång så slipper dom andra vänta. Säg exakt vad du tycker och tänker. Man kan faktiskt göra det utan att såra. Man kan säga det på ett bra sätt! Berätta om det är positivt eller negativt, för jag tror inte att du heller tycker om att sitta och vänta och bara blir ledsnare och ledsnare för varje dag som går. Tänk på hur du själv vill ha det och behandla då andra likadant.

Kommentarer
Postat av: Annika

Kloka ord Amanda!

Puss till Påsk!

2009-04-07 @ 09:51:06
URL: http://annikalindblom.webblogg.se/ett

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0